ZİYA TABASSIAN, KİYA TABASSIAN & HOSSEİN OMOUMİ - ATEŞ-İ AŞK
ZİYA TABASSIAN
KİYA TABASSIAN
HOSSEİN OMOUMİ
|
ATEŞ-İ AŞK
|
01.
Daramad
02.
Pishdaramad
03.
Masnavi of Shur
04.
Reciting of Masnavi
05.
Fire of Love (atash-e eshq)
06.
Zirkesh-e Salmak
07.
Chahamezrab
08.
Hoseyni
09.
Masnavi of Kord-e Bayat
10.
Introduction to Zard-e Malije
11.
Zard-e Malije
12.
Forud
13.
Reciting the Poem of Attar
Klasik
iran müziği, iran sanatının diğer çeşitleri gibi her şeyden önce bir akıl
sanatıdır.
Müzisyen
kendi düşünce dünyasını yansıtır. Bu yansıma müziğin itici gücüdür. Müziğin
oluşum döngüsünün merkezindedir.
Müzisyen
merkezden bir düşünce çemberi oluşturur.
Müzisyen
kendi müziğini yorumlamak için bu yolu izler. Yansıma yoluyla keşfettiği ve
yarattığı bir dünyanın ortasında bulur kendini. Kendini tekrar bulmak için bu
dünyadan ayırır kendini böylece yansıtabilir ve müzik yaratabilir.
İran
müziği çizgiselden çok birimsel olarak tanımlanabilir.
Bilmek
için dinle, yapmak için bil, ilerlemek için yap, ulaşmak için ilerle, bulmak
için ulaş, kendini kaybetmek için bul, kendini bulmak için kendini kaybet,
kendini bilmek için takrar kendini kaybet, sevmek için bil kendini, sevilmek
için sev, sonra her şey net olacaktır.
Klasik
İran müziği repertuarında, redif, 12 model sistem içermektedir.
Sesli
redif’te, guseh denilen yaklaşık 150 alt sistem bulunmaktadır. İki çeşit gushe
vardır.