FORABANDIT - PORT
FORABANDIT
- PORT
01.
|
Mum Olduk
|
02.
|
Dil
|
03.
|
La Novia Barane
|
04.
|
Nemidoonem
|
05.
|
Tafori
|
06.
|
Liman
|
07.
|
Monde Marcha
|
08.
|
Keywan
|
09.
|
Gardaş
|
10.
|
Lost
|
Özgün bir ezgisel renk, ansızın
kırılan bir yapı, ritmik ve vokal aranjmanlarında bir tutam psikodelik rock…
keşiflerle iç içe. Artık kendi metinlerinin yazarı haline gelmiş olan
Forabandit, İstanbul ve Marsilya limanlarına yanaşmak ve onları şiirleştirmek
için, grubun her bir üyesinin taşıyıp getirdiği, yaşanmış ile muhayyelin
harmanı bu on parçayla aşkı ve sürgünü mısralara döküyor. Ve bu şiir âleminde
ümitsizliğe yer olmadığını belirtmek adına, Forabandit’in müziği ve sözleri,
bir sonbahar güneşinin tüm haşmetini ve -aynı zamanda- kırılganlığını yaratan
kararınca bir iyimserliği benimsiyor. Forabandit, stüdyoda akustük
pürüzsüzlükle çaldığını, analog sistemin ışıltısıyla işlerken, yarı-gölgeleme
sanatının inceliklerini yeniden keşfediyor. Tıpkı bir liman gibi, bu ikinci
albüm de bir durak, devamlılık içinde bir basamak.
FORABANDİT
Anadolu, İran ve
Oksitanya’da yaşamın kaynağı şiirdir. Anadolu’da âşıklar, Oksitanya’da ise
trubadurlar vasıtasıyla, günlük yaşamın her anının sözlere döküldüğü bu
şiirler, geçmişten günümüze bu coğrafyalarda yaşayan insanların özgür
düşüncelere olan bağlılığının işareti olagelmiştir. Kimi zaman dinsel açıdan
sapkın (ya da heretik) sayılan bu düşünceler, kimi zaman politik açıdan sert
bir muhalefet içerdikleri gerekçesiyle dışlanmıştır. Oysa Anadolu’da Alevi
inancı mensuplarına ait "aşığın sözü Kur’an’ın özü” sözü boşuna söylenmemiştir.
Çünkü aşığın sözü, ister aşktan, ister dinden, ister politikadan dem vursun,
onu dinleyen ve el üstünde tutan halk açısından her zaman "hak” sözü kabul
edilmiştir. İktidarların ve siyasi rejimlerin çoğunlukla buna tahammülü
olmamıştır. Benzer bir düşünceyi, günümüzde izlerine ulaşılması kolay olmayan
Bogomil ya da Katharizm düşüncesinde de görmek, tarih sahnesinden silinen
Katharizm’in izlerini trubadur şarkılarında takip etmek mümkün.